
Muzykoterapia

Muzykoterapia ma na celu zapoznanie dzieci z zagadnieniem różnorodności świata dźwięku.
Samo pojęcie dźwięku jako dziedziny interdyscyplinarnej jest niezwykle złożone i wymagałoby bardzo szerokiego omówienia. Nadmienię tylko, że aby zrozumieć dźwięk należy zapoznać się z takimi dziedzinami jak matematyka, fizyka, geometria, geometria dźwięku, muzyka, cymatyka, a nawet fotometria.
Instrumenty, które wykorzystuję w warsztatach muzykoterapeutycznych to kamertony terapeutyczne, kalimby, dzwonki, bębny, misy śpiewające, kołatki i małe gongi.
Są to unikalne instrumenty, a ich historia sięga często kilku tysięcy lat. Znane były w starożytnym Egipcie, Grecji oraz dalekiej Azji.
Zajęcia prowadzone są z dziećmi zdrowymi jak również z dziećmi z różnymi dysfunkcjami rozwojowymi.
Dzieci zapoznają się z instrumentami poprzez dotyk, grę i słuchanie wydobywanych przez nie dźwięków. Dzięki temu pobudzona zostaje wyobraźnia i kreatywność słuchaczy.
Ważne i absolutnie fantastyczne i wspaniałe rezultaty takich warsztatów to kształtowanie wrażliwości dzieci na różnorodność dźwięków oraz rozwijanie wiedzy o dźwięku i jego związku ze światem przyrody, a także rozwój postawy twórczej dzieci, w tym umiejętności plastycznych (sztuka wizualizacji dźwięku) poprzez zestawienia kolorów, kształtów geometrycznych i abstrakcyjnych, postaci, wymyślanie krótkich opowieści itp.
Celem warsztatów jest również poznanie i utrwalenie zasad higieny życia w bliskości z naturą, dźwiękiem i ciszą oraz uwrażliwienie dzieci na piękno otaczającego nas świata.
Oprócz zabawy środkiem dodanym jest nauczenie dzieci wyrażania uczuć i emocji za pomocą dźwięku.
Odpowiednie dźwięki i muzyka są nieocenionym i znakomitym środkiem relaksującym i terapeutycznym, a jej słuchanie jest źródłem radości, wyciszenia, odprężenia, rozładowania energii, stresu oraz zaspokojeniem potrzeb emocjonalnych i rozwinięciem uczuć wyższych.
